Köpeklerde Amfetamin Zehirlenmesi

Köpek beslemek zevkli olduğu kadar dikkat de gerektirmektedir. Köpekler istedikleri kadar eğitimli olsunlar, açıkta duran şeyler özellikle de renkli haplar ilgilerini çekmekte ve yemelerine neden olmaktadır. Bu nedenle de sonucu ölümle bile sonuçlanan zehirlenmeler meydana gelmektedir. Birçok ilaç insanlar için faydalı olsa da köpekler üzerinde çok olumsuz sonuçlar doğurmaktadır. Özellikle, köpeklerde amfetamin zehirlenmesi sıklıkla karşılaşılan ve erken teşhis edilip tedavisi yapılmadığı takdirde ölümle sonuçlanan bir zehirlenme türüdür. Bu tür zehirlenmelerin daha oluşmadan önüne geçmek için ise, ilaçların köpeklerin ulaşamayacağı yerlerde bulunması ve onların yanında tüketilmemesi gerekiyor. Çünkü köpekler bu ilaçları sahiplerinin tükettiğini görünce yiyecek olarak algılayabiliyorlar.

Amfetamin Nedir? Amfetamin Zehirlenmesi Nedenleri Nelerdir?

Amfetamin, insanlarda hiperaktivite, dikkat sorunları ve kilo kontrolü için kullanılan ilaçlardandır. Bu ilaçlar daha birçok sorunun tedavisinde kullanılsa da, köpeklerin yemesi durumunda toksik madde olarak vücutlarını etkiler. Amfetamin zehirlenmesinin nedeni ise, köpeklerin açıkta kalan bu ilaçları yutmasından oluşmaktadır.

Köpeklerde Amfetamin Zehirlenmesinin Belirtileri Nelerdir?

Köpeklerin cins ve yaşlarına göre amfetamin zehirlenmesi değişik belirtiler göstermektedir. Ayrıca bu belirtilerin hepsinin görülmesi de gerekmemektedir. Genellikle görülen belirtiler şu şekilde sıralanabilir:

  1. Kalp atışlarının hızlanması: bu belirti genellikle veterinerler tarafından tespit edilse de, elle de hissedilebilir.
  2. Nefes alıp vermesinde değişiklik meydana gelmesi: genellikle daha hızlı nefes alıp verme gerçekleşir.
  3. Kan basıncında yükselme
  4. Göz bebeklerinin büyümesi
  5. Davranış bozuklukları: özellikle saldırganlık ve normal davranışların dışında davranışlarda bulunması
  6. Kaslarda titreme
  7. Nöbet geçirme: yere yatarak garip hareketler ve titremelerle birlikte, ortamla ilişkilerini kesme durumları oluşmaktadır.
  8. Herhangi bir nedene bağlı olmadan kusma
  9. İshal

Köpeklerde Amfetamin Zehirlenmesinin Tedavisi Nasıl Olur?

Köpeklerde yukarıda sıralanan belirtilerden bazıları görüldüğünde veya amfetamin içeren hapların içildiğinden şüphe edildiğinde, zaman kaybetmeden veterinere götürülmelidir. Amfetamin zehirlenmelerinde en önemli husus ise, erken teşhis ve tedaviye başlanmasıdır. Geç kalınan tedaviler genellikle daha uzun sürmekte ve genellikle olumsuz sonuçlanmaktadır. Veterinerler kan, idrar ve dışkı tahlilleri ile genel muayene sonucunda bu zehirlenmeyi teşhis etmektedir. Teşhisten sonra aktif kömür gibi tedavi yöntemleri ve gözlem altında tutularak köpekler tedavi edilebilmektedir.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir